Ágil Bt.

Ágil Bt.

"When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps."
Confucius


Ezt a bemelegítő „ice breaker” feladatot olyankor célszerű alkalmazni, amikor a diákok kevésbé ismerik egymást. Párokat alkotnak, és kb. 10 perces párbeszédszerű (kérdés - felelet) beszélgetés során információkat gyűjtenek be egymásról, lehetőleg jegyzeteléssel összekapcsolva. Ezt követően a csoporthoz fordulnak, és egyesével megosztják a társukról begyűjtött információhalmazt a többiekkel, egyes szám harmadik személyt használva a beszédjükben. A tapasztalatom az, hogy szívesen merülnek el a diákok a beszélgetésben, néha a feladat végének jelzése után is még sietve megosztanak egy-két dolgot egymással. Az ezt követő „nyilvános beszéd” meg a csoport többi tagjának is érdekes, új dolgokat tudnak meg a társaikról.

A feladat hasznos, hiszen a párbeszédek során gyakorolják a kérdés feltevéseket és a jegyzetelést, ezt követően pedig az egyes szám harmadik személyben történő mesélés extra buktatóival (he likeS) is szembesülnek.